BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da den tidligere afdelingsleder har fået andre ledelsesmæssige udfordringer i centeret, søger vi en ny afdelingsleder, som sammen med resten af ledergruppen, skal stå i spidsen for driften og den fortsatte udvikling af Jobcentrets indsats for borgere og virksomheder.
Har du lyst til at være en del af fremtidens beskæftigelsesindsats? Motiveres du af at være leder på et område med politisk bevågenhed, og trives du i en organisation i bevægelse? Så er det måske dig, vi søger.
Det forventes, at beskæftigelsesområdet i de kommende år står overfor betydelige forandringer. Nye arbejdsmarkedsreformer og politiske aftaler skal implementeres. Den afledte konsekvens vil være, at centrets nuværende organisering løbende skal justeres og tilpasses.
Opgaveporteføljen i den opslåede stilling forventes derfor at blive justeret i de kommende år. Du vil, sammen med den resterende ledergruppe, få betydelig indflydelse på den fremtidige organisering.
Det vi søger:
Vi søger en leder til afdelingen ”Aktiv indsats”, som har ansvaret for myndighedsområderne kontanthjælp, overgangsydelse, ressourceforløb og hele integrationsindsatsen.
Lederen vil have ansvaret for ca. 15 medarbejdere – heraf 2 faglige koordinatorer.
I afdelingen er der 2 teams: Et kontanthjælps- og ressourceforløb team, hvor der indgår 8 medarbejdere og et integrationsteam hvor der indgår 5 medarbejdere, med hver deres koordinator.
Vi søger en profil, som har lyst og evne for drift, med stærke ledelses- og samarbejdskompetencer, som retter sig mod det interne samarbejde i Jobcentret og tværgående til de øvrige centre i kommunen.
Det forventes, at ledelsesstilen er involverende og tillidsskabende, og hvor følgeskab er et centralt element. Du skal skabe rammer og retning igennem klar kommunikation og handling og sætte mål og realisere dem gennem styring, opfølgning og justering.
Vi forventer, at ansøger:
- Har indgående kendskab til/erfaring med beskæftigelsesområdet, herunder med myndighedsområderne i et jobcenter
- Har en beskæftigelses-/socialfaglig baggrund og uddannelse
- Har erfaring med personaleledelse
- Er tydelig i sin kommunikation og trives med at være en samlende og synlig leder
- Er god til at sætte retning, inspirere og inddrage sine medarbejdere og formår at skabe følgeskab i både drift og udvikling
- Kan omsætte strategi til handling og har fokus på at arbejde med målopfyldelse/effekter
- Er robust og evner at skabe struktur og rammer for både sig selv og medarbejdere i en travl hverdag
- Forstår at gebærde sig i en politisk styret organisation.
Vi kan til gengæld tilbyde:
- Et spændende job med ansvar og indflydelse, hvor du har mulighed for at præge din hverdag
- Et arbejdsmiljø, hvor vi sætter pris på ordentlighed, respekt og tillid
- En velfungerende ledergruppe, der sparrer/understøtter hinanden på tværs i forhold til opgaveløsningen
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Aflønning sker efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.
Vil du vide mere?
Er du nysgerrig på jobbet, kan du få mere at vide hos centerchef Amalie Liljetoft Pedersen på telefon 42 72 70 06 eller afdelingsleder Claus Reeh på telefon 40 17 64 20
Ansøgningsfrist
Mandag den 11. december 2023 kl. 8.00
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 18. december 2023.
Tiltrædelse 1. februar 2024 eller hurtigst derefter.
Ansættelsesforhold
Fuld tid.
Tiltrædelse
1. februar 2024.
Ansættelsesforhold
Fast stilling på fuld tid
Tiltrædelse
01. feb 2024
Kontakt
Centerchef Amalie Liljetoft Pedersen på telefon 42 72 70 06 eller afdelingsleder Claus Reeh på telefon 40 17 64 20
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Job og Rådgivning, Torvet, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948863