Centerleder til omsorgscenter De Tre Ege og Nordhøj

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Beboerne i Frederikssund Kommunes plejeboliger bor og lever trygt og godt”. Således lyder den overordnede vision i Frederikssund Kommune. Vi arbejder hver dag for at sikre dygtighed, engagement og samarbejde i relation til beboernes personlige livsværdier samt deres indflydelse på eget liv og frit valg. Lige nu søger vi en centerleder til omsorgscentrene De Tre Ege og Nordhøj, som har lyst til at videreudvikle og understøtte visionen. Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø, dedikerede medarbejdere og en spændende og indimellem uforudsigelig hverdag, hvor vi lægger vægt på imødekommenhed, tryghed og godt humør.

Den kommende centerleder er overordnet ansvarlig for det samlede centerområdes drift, økonomi og strategiske udvikling samt være personaleansvarlig for områdeledere, adm. Medarbejder og en mindre stab af fagpersoner. Centerlederen indgår i tæt samarbejde med centerchefen for Voksenstøtte og Omsorg med henblik på den strategiske udvikling af området. Centret dækker to velfungerende omsorgscentre (De Tre Ege i Jægerspris og Nordhøj i Skibby).

Vigtige opgaver for centerlederen

  • Understøtte og være bærer af kommunens vision for plejeboligerne, der sætter borgeren i centrum.
  • Sikre en god og transparant økonomistyring for det samlede område.
  • Bidrage til at sikre en god balance mellem en tværgående fælles retning og rammesætning på området. Der skal på samme tid være rum til, at de enkelte afdelinger og områdeledere har et vist ledelsesrum, der gør det muligt at videreudvikle på det, der gør det enkelte omsorgscenter og arbejdsfællesskab unikt.
  • Etablere et tæt samarbejde med områdelederne på tværs af centret, som har det daglige ansvar for drift og personaleledelse i hverdagen. Her skal centerlederen understøtte og videreudvikle en stærk ledergruppe med henblik på tillidsfuldt, trygt og konstruktivt ledelsessamarbejde.
  • Sparre med områdelederne om f.eks. ledelsesmæssige udfordringer eller problemstillinger samt understøtte og vejlede områdelederne ved behov.
  • Sikre at områdeledere og MED involveres i både udvikling og implementering af politikker og strategier.
  • Sikre formidling og kommunikation begge veje i organisationen.
  • Bidrage strategisk til områdeledernes arbejde med rekrutterings- og fastholdelsesinitiativer på de enkelte afdelinger.
  • Sikre synlig ledelse på tværs af afdelingerne og sikre, at der løbende er god fornemmelse for de enkelte afdelingers drift og hverdag.
  • Bidrage aktivt til et godt, konstruktivt og involverende samarbejde med MED-udvalget og tillidsrepræsentanter.
  • Repræsentere området på troværdig og transparent vis ifm. med kontakt til kommunens centraladministration og det politiske niveau samt sikre, at der på tværs af centrene arbejdes nogenlunde ensrettet med kvalitetsudvikling, herunder kompetenceudvikling, uddannelse, supervision mv.
  • Afholde LUS/MUS og omsorgssamtaler med områdelederne, centerterapeuten og pædagogerne.
  • Sikre et godt og tillidsfuldt samarbejde med beboere og pårørende.

Centerlederens profil
Vi forestiller os, at du har erfaring med økonomistyring, ledelse af ledere og indsigt i den kommunale sektor og/eller sundhedsvæsenet. Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende alene, men du har evt. en sundhedsfaglig uddannelsesmæssig baggrund med en overbygning i ledelse eller anden relevant videreuddannelse. Du kan også have en videregående uddannelse fx inden for samfundsvidenskab.

Derudover er det vigtigt, at du kan se dig selv i følgende:

Helhedsorienteret, analytisk og retningsanvisende
Du kan på baggrund af et stærkt helhedsblik skabe tydelige rammer for centerområdet og skabe følgeskab gennem involvering og tydelig kommunikation om mål, krav og forventninger. Du motiverer og engagerer gennem samarbejde og dialog, og du har mod på at træffe beslutninger. Du kan analysere situationer og anskue dem fra flere perspektiver med blik for helheden og tillid til områdelederne.

Anerkendende, empatisk og samarbejdsorienteret
Du møder alle lag i organisationen inklusiv borgere og pårørende med empati, og du har en anerkendende ledelsesstil, hvor ledere og medarbejdere føler sig set og mødt. Du er nysgerrig på, hvad der rører sig i driften på de enkelte afdelinger og ser et velfungerende samarbejde med både medarbejdere, områdeledere og centerchefen som en grundlæggende forudsætning for at kunne gøre en konkret forskel og skabe værdi for både borgere og medarbejdere.

Strategisk og udviklingsorienteret
Du kan anlægge et strategisk blik på det samlede centerområde og er en vigtig drivkraft ift. at udvikle, implementere og udmønte nye tiltag, politikker og initiativer. Du er optaget af at sikre en økonomisk velfungerende og fremsynet ældrepleje og kan hurtigt identificere allerede eksisterende kvaliteter og potentialer. Du ser samtidig, hvilke områder man med fordel kan understøtte og videreudvikle.

Økonomiske/styringsmæssige kompetencer
Du har erfaring med økonomistyring og er optaget af at sikre gensidig transparens både nedadtil og opadtil. Der vil være god mulighed for sparring og assistance ifm. med den løbende økonomistyring i centraladministration, men det er vigtigt, at du har mod på, kompetencer til og interesse for de økonomistyringsmæssige opgaver, som ledelsesstillingen også indbefatter.

Læs mere om stillingen i det udvidede stilling- og profilmateriale og søges online.

For yderligere information om stillingen kontakt: Centerchef Paw K. Holze Nielsen, telefon 20 35 35 67.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Voksenstøtte og Ældre - Stab, Frederiksborgvej, 3600 Frederikssund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977737

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet