BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for moms, lønsumsafgift og revision? Drømmer du om at blive en af Danmarks dygtigste momseksperter? Lige nu søger vi ambitiøse graduates, der vil være med til at understøtte og sikre, at Skattestyrelsen kan udføre korrekt revision, momskontrol og vejledning i alle typer af virksomheder og selskaber. Du bliver fastansat fra start. Hvis du gerne vil have høj faglighed, et stærkt netværk – og har du fokus på læring og kompetenceudvikling, så er du måske en af vores nye graduates.
Opnå bred og dyb viden indenfor moms, lønsumsafgift og revision
Du vil blive ansat i Frederikssund (Erhverv) eller i København (Store Selskaber). I København vil der være et modul i hhv. Høje Tåstrup eller Fredensborg, mens graduateforløbet i Frederikssund vil foregå på tværs i flere enheder i Frederikssund.
Graduateforløbet i København sker via ansættelse i Store Selskaber, hvor arbejdsopgaverne primært består af kontrol og vejledning vedrørende moms og lønsumsafgift i Danmarks største selskaber. Det første modul vil tage udgangspunkt i kontrol af negative momstilsvar og vil omfatte alle typer af virksomheder.
Graduateforløbet i Frederikssund sker via ansættelse i Registrering og e-handel, hvor arbejdsopgaverne består af kontrol og vejledning i den nye EU-ordning Moms One Stop Shop. Der er tilrettelagt et uddannelsesforløb, hvor du kommer igennem alle opgaverne indenfor den nye ordning med henblik på, at du til sidst kan arbejde selvstændigt med kontrol af danske og udenlandske internetvirksomheders angivelser i Moms One Stop Shop.
Graduateforløbet tilbyder:
- 1½-årigt graduateforløb, der er opdelt i tre moduler
- Fastansættelse fra start
- Et landsdækkende hold på 8 graduates, som starter samtidig og følges ad i hele forløbet samt netværk med andre graduates hold. Vi har tilsvarende opslag for København, Odense og Århus
- Du vil i forløbet arbejde med moms og lønsumsafgift i forskellige kontrolprojekter
- Målrettede kurser i moms og lønsumsafgift sideløbende med dine opgaver
- Et struktureret on-boarding program, der sikrer, at du får de bedste betingelser for en god start
- En fast mentor, som du kan vende dine udfordringer og dagligdags oplevelser med
- Du bliver del af en stor og samfundsvigtig organisation med plads til udvikling – hvad enten du vil gå specialist- eller ledervejen.
Du er nyuddannet cand.merc.aud., cand.merc. jur., professionsbachelor i skat eller tilsvarende, som skal være afsluttet senest 1. september 2023. Du må gerne have et par års erhvervserfaring.
Det er vigtigt, at du interesserer dig for moms og lønsumsafgift samt har en god regnskabsforståelse. Du er lærenem og har en metodisk og struktureret tilgang til dine opgaver. Du er god til at kommunikere, og du har gode sociale kompetencer.
Høj faglighed og fokus på læring og kompetenceudvikling
Efter endt forløb forbliver du i din enhed. Her kan du videreudvikle din faglighed for at løse både nuværende og fremtidige opgaver. Du vil blive tilbudt interne og eksterne kurser, indenfor processer, revision og moms. Du vil, efter aftale med din leder, kunne få mulighed for at læse fag på både diplom- og masterniveau.
I mange af afdelingerne vil du opleve, at vi arbejder i teams eller hold, så du får de optimale muligheder for at udvikle dig gennem sparring og konkrete arbejdsopgaver.
Citat fra en dygtig medarbejder, der har gennemført et graduate momsforløb, Keerthika: ”Momsgraduateforløbet har givet mig de bedste forudsætninger for at få en god start som momsmedarbejder. Fagligheden har været høj med lærerige kurser og et veltilrettelagt turnusforløb, og jeg har derfor fået et godt indblik i Skattestyrelsens mange forskellige momsopgaver. Forløbet har samtidig givet mig mulighed for at skabe gode relationer - både i blandt andre graduates, men også på tværs af de forskellige afdelinger. ”
Som en del af en stor offentlig organisation tilbyder vi work-life balance og et sundt arbejdsmiljø. Vi kommunikerer klart og vægter personlig og faglig udvikling højt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbeviser eller udskrift af karakterer på igangværende studie via linket ”Søg stillingen” senest den 5. juni 2023. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Ann-Karina Nørskov, 72 38 29 63 (Frederikssund) eller funktionsleder Peter Tøttrup, 72 38 31 36 (København) eller
Vi holder løbende første runde samtaler. Samtalerne foregår fysisk. Der kan evt. indgå en logik test og en personprofilanalyse og evt. en case i ansættelsesforløbet. Tiltrædelse pr. 1. september 2023.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er en eller flere af følgende adresser: Kilde Alle 16, 3600 Frederikssund eller Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk og om graduateforløbet på www.sktst.dk/job-og-karriere.
Graduates, der vil dygtiggøre sig indenfor moms, lønsumsafgift og revision - Odense
Graduates, der vil dygtiggøre sig indenfor moms, lønsumsafgift og revision - Aarhus
Graduates, der vil dygtiggøre sig indenfor moms, lønsumsafgift og revision - København eller Frederikssund
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederikssund, Kilde Alle 16, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168243&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835835