Jurist til køb og salg af fast ejendom

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med køb og salg af fast ejendom og er du skarp i aftaleret? Motiveres du af at understøtte udviklingen i et af Danmarks største byudviklingsprojekter – Vinge? Kan du koble kommunal udvikling med en kommerciel tilgang? Og vil du være med til at vejlede bredt inden for det tekniske område, herunder om forvaltningsret og kommunalret?

Så kan du være den jurist, vi søger til Politisk betjening og Jura, TEI – en tværgående stabsfunktion på direktørområdet Teknik, Erhverv og IT i Frederikssund Kommune.

Væsentligste arbejdsopgaver
Der er i høj grad tale om en jobfunktion, der både rækker indad i kommunen, men også har blikket skarpt rettet mod kommunens eksterne samarbejdspartnere, rådgivere og potentielle investorer.

Du får særligt til opgave at yde juridisk rådgivning i forbindelse med kommunens køb og salg af fast ejendom, udlejning af kommunens ejendomme samt juridisk bistand i forbindelse med diverse aftaler vedrørende anvendelse af kommunale arealer. Du vil også deltage i udarbejdelse af politiske indstillinger.

Arbejdsopgaverne består bl.a. af

  • udarbejdelse af juridiske aftalegrundlag, herunder købsaftaler, salgsaftaler og lejekontrakter
  • udarbejdelse af offentlige udbud ved salg af fast ejendom
  • udarbejdelse af notater og politiske indstillinger til Økonomiudvalget og Byrådet.

Frederikssund Kommune har store ambitioner indenfor byudvikling. Vinge, et af Danmarks største byudviklingsprojekter, er højt prioriteret. Du skal understøtte køb og salg af arealer, kontrakthåndtering og dialog med potentielle investorer til Vinge. Forståelse for og kendskab til det kommercielle marked vil derfor være en fordel.

Der er ansat 2 jurister på vores direktørområde, der består af centrene – Center for By og Landskab samt Center for Ejendomme og IT. I skal sammen yde rådgivning og sparring til begge centre – både til ledelsen og til vores faglige teams, som bl.a. varetager plan-, bygge-, miljø- og vejlovgivning samt entrepriseret.

Om dig
Du skal være uddannet jurist, og gerne have erfaring med køb og salg af ejendomme og aftaleret.

Vi lægger særlig vægt på, at du
  • er god i dialogen med potentielle investorer
  • er udadvendt og opsøgende i din opgaveløsning
  • er løsningsorienteret og god til at se muligheder og potentialer indenfor de juridiske rammer
  • har viden om kontrakthåndtering og har en kritisk tilgang til kommunens eksterne rådgivere
  • har viden om håndtering af tvister
  • er god til at samarbejde og er serviceorienteret i din tilgang
  • finder løsninger sammen med dine kolleger og har lyst til at indgå i faglige fællesskaber
  • er i stand til at bruge juraen i en praktisk kontekst.

Herudover er det en fordel, hvis du har kendskab til forvaltningsret og kommunalret samt de øvrige områder, som vi arbejder med eksempelvis vejlovgivning, planret, miljøret og entrepriseret.

Du skal kunne arbejde selvstændigt og være god til at formidle komplicerede juridiske problemstillinger på en forståelig måde.

Vi tilbyder
Du vil indgå i et tæt arbejdsfællesskab med vores anden jurist. Herudover er der ansat andre jurister i kommunen, som du kan vende dine juridiske fortolkninger med og hente sparring hos.

Du bliver en del af et tværgående team – Politisk betjening og Jura - med engagerede og kompetente kolleger med forskellige faglige baggrunde. Vi tilbyder en spændende og varieret arbejdsdag under fleksible rammer. Arbejdsformen hos os bygger på vidtgående uddelegering af kompetence og ansvar for det enkelte team og for den enkelte medarbejder.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse ifølge overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Afhængig af dine kvalifikationer kan du blive indplaceret på konsulentvilkår.

I Frederikssund Kommune har vi fleksibel arbejdstid – herunder mulighed for hjemmearbejde.

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.

Arbejdssted er Administrationscentret i Slangerup, Kongensgade 18, 3550 Slangerup.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, så kan de rettes til Centerchef Thomas Klint Martinsen på telefon 23 88 53 78 eller teamkoordinator Heidi Normann Jakobsen på telefon 29 29 31 75.

Ansøgningsfrist
18. februar 2024 kl. 12.00.

Indkaldelse til samtale vil ske telefonisk.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikssund Kommune, Torvet, 3600 Frederikssund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978687

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet