BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har travlt i Frederikssund Borgerservice og glæder os til at modtage en ansøgning fra dig, som drømmer om en hverdag bestående af dels administrative opgaver, dels borgerkontakt.
Flere af vores medarbejdere er gået på barsel og en kollega er rokeret til nye opgaver internt i afdelingen.
Vi har derfor en ledig fuldtidsstilling samt to vikariater af 1 år til besættelse hurtigst muligt.
Vi har mange spændende opgaver i Borgerservice, som alle har med den borgernære kontakt at gøre. Opgaverne er fordelt mellem sagsbehandling i baglandet, men du vil også indgå i en vagtplan vedr. dækning af kommunens ekspedition for primært pas og kørekortansøgninger, MitID/digitale fritagelser, folkeregister (flytninger, lægevalg og indrejser) samt henvendelser på pensionsområdet.
Sagsbehandling af folkeregister-opgaver samt pas- og kørekortansøgninger, sygesikringsgruppe 2 samt telefonisk vejledning vedr. MitID og digitale fritagelser sker i kollegialt fællesskab ved cpr-fordeling. Det er dog vigtigt, at du generelt har en fleksibel tilgang til opgaverne og kan arbejde omstillingsparat, da vi trods vagtplaner og cpr-fordeling til tider oplever behov for omlægninger.
Det er vigtigt for os, at borgere får svar på deres henvendelser, og at ansøgninger behandles med forståelse for den enkeltes situation, og der sker derfor løbende omprioritering af frontvagter og sagstyper.
Der vil til tider være udkørende opgaver vedr. MitID, for de borgere, der ikke selv er i stand til at møde i Borgerservice. Du skal derfor være tryg ved at tage ud i borgerens hjem, altid sammen med en anden kollega. Vi prioriterer derfor også medarbejdere med kørekort.
Vi har tidsbestilling for borgernes henvendelse i Borgerservice, men gør alt hvad vi kan for at hjælpe de borgere, som vi kan i løbet af dagen, og især i akutte situationer. Udover ekspedition ved skranken er det også en opgave at støtte borgere i brugen af selvbetjeningsløsninger ved vores borgere-pc’ere.
Åbningstiderne for borgerhenvendelser i Borgerservice er:
Mandag og onsdag kl. 8.30 – 13.00
Tirsdag lukket
Torsdag kl. 10.00 – 17.00
Fredag kl. 10.00 – 12.00
Frontbetjeningens vagter ligger inden for dette tidsrum. Øvrig tid anvendes til sagsbehandling og administrative opgaver samt telefoniske svar pås borgeres henvendelser. Der er mulighed for 1 ugentlig hjemmearbejdsdag, når der er opgaver, der relaterer sig til det.
Du skal have særlig interesse og flair for formidling, også af svære afgørelser. Da vores borgere til tider kan være i en situation der skaber frustration, skal du være indstillet på, at din borgerbetjening skal være præget af empati og rummelighed.
Vi ønsker, at vores borgere skal have en oplevelse af god service og vejledning, når de henvender sig. Du skal derfor evne tværfaglig viden og interessere dig for løbende ny viden. Du skal samtidig have digital forståelse for både brug af faglige systemer og selvbetjeningsløsninger, ligesom du skal evne at formidle viden til de af vores borgere, som har svært ved det.
Vi ser gerne, at du er uddannet kontorassistent eller har erfaring fra lignende stillinger. Ansøgere med kendskab til pas- kørekortområdet eller folkeregister vil blive foretrukket. Det er dog ikke et krav, og oplæring vil finde sted.
Du vil hos os opleve nærværende kolleger, der bakker op om hinanden både med humor og omsorg, ligesom de står sammen om opgaverne. Samtidig er der plads til personlig udvikling, og der er mange muligheder for at indgå i nye opgaver.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Borgerservice medarbejdere på telefon 47 35 10 00 – Tina Rasmussen eller Rikke Poulsen.
Løn og ansøgningsfrist
Ansættelse sker efter gældende overenskomst med principperne efter Ny Løn.
Frist
Fristen for ansøgning er mandag den 18. marts 2024 kl. 12.00. Vi afvikler samtaler 19., 20. samt 21. marts 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Torvet, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004055