BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Skat er ikke enkelt. Derfor har vi brug for dig. Vil du bekæmpe sort økonomi gennem en målrettet indsats? Kunne du tænke dig en afvekslende og fleksibel hverdag med faglig udvikling i en specialiseret enhed? Så skal du måske være vores nye kollega.
Vær med til at gøre en forskel der kan mærkes
Som kontrolmedarbejder i Sort Økonomi Virksomheder, vil du være med til at understøtte en vigtig samfundsopgave, da vi er med til at sikre en fair konkurrence gennem en målrettet indsats mod sort økonomi i danske virksomheder inden for udvalgte brancher.
Kontrolopgaverne løses sammen med kolleger og foretages som udgangspunkt ved uanmeldte besøg i virksomheder. Det efterfølgende kontrolarbejde og sagsbehandlingen sker med udgangspunkt i det gennemførte kontrolbesøg og arbejdet indebærer ofte indhentning af regnskabsmateriale til gennemgang. Dette kan medføre reguleringer af skatter og afgifter for selvstændig erhvervsdrivende og selskaber.
Der er garanti for afveksling
Du får varierende arbejdsopgaver med udgående aktioner, kontrolarbejde og sagsbehandling.
”Vi kan med rette genkende os selv i klicheen ”ikke to dage er ens”, da det er virkeligheden for os. Det stiller krav til vores dømmekraft, kommunikative evner og fleksibilitet. Det er områder, som vi udvikler sideløbende med, at vi forbedrer vores faglighed. ”Og så har vi i vores enhed, EV 12, frihed under ansvar og stor fleksibilitet, der gør at arbejdsliv og privatliv kan forenes” siger fuldmægtig Jette Meinertz.
I rollen vil du blandt andet komme til at beskæftige dig med:
- Udgående uanmeldte kontrolbesøg
- Efterkontrol af virksomhedernes indberetninger på skat, moms og A-skat
- Anvendelse af sanktioner fx i form af pålæg af digital logbog og digital salgsregistrering
- Sagsbehandling i form af udarbejdelse af afgørelser mv.
- Administrative ad hoc-opgaver.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, som fx cand.merc. Aud., cand.merc.Jur., HD-R, skatterevisor, eller professionsbachelor i skat.
Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.
Det vil dog være en fordel, hvis du har praktisk erfaring med sagsbehandling.
Som person forventer vi, at du:
- er struktureret og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar samtidig med at være en teamplayer
- er serviceminded og samtidig har en konsekvent tilgang til, at lovgivning bliver overholdt
- har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt.
- har regnskabsmæssig forståelse, flair for IT og er dygtig til at analysere og skabe overblik
- har mulighed for, når det er relevant at arbejde på lidt skæve tider end almindelig kontortid.
Din nye enhed
Vi har fleksible arbejdstider og en dagligdag med frihed under ansvar. Du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger i et godt arbejdsmiljø, hvor der lægges vægt på udvikling og god trivsel.
”Noget af det, som jeg sætter stor pris på i hverdagen, er det uformelle miljø, hjælpsomme og søde kolleger” siger Lisbeth Jensen, der er konsulent i enheden og fortsætter: ”Det der motiverer mig fagligt er, at vi er med til at gøre en forskel i kampen mod sort økonomi, samtidig med at opgaverne er både spændende og afvekslende”.
Da der ofte er tale om komplekse opgaver, har vi i opstartsperioden stort fokus på din onboarding. Vi sørger for, at du bliver introduceret til vores arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi sikrer, at der bliver lavet en plan for eventuel kompetenceudvikling, og der er også gode muligheder for efter- eller videreuddannelser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest torsdag d. 25. januar 2024.
Har du spørgsmål til jobbet, opgaverne og de daglige udfordringer, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Peter Svane på telefon 72 37 59 41 eller en af dine, måske kommende kolleger, Janni Rantov på 72 38 28 39.
Vi forventer at holde samtaler løbende. Der kan blive tale om yderligere samtaler, hvori der indgår en case, logisk test og en personanalyse. Forventet tiltrædelse d. 1. april 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kilde Alle 16, 3600 Frederikssund.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederikssund, Kilde Alle, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971853