Nysgerrige og analytiske sagsbehandlere til kontrol af social dumping

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du nysgerrig og kan du se sammenhænge? Motiveres du af at skulle udvikle dig fagligt i takt med udviklingen på arbejdsmarkedet? Trives du med sagsbehandling på baggrund af faktiske forhold opnået fra kontrolaktioner, hvor du kan bruge din faglige viden om skat, moms, regnskab og revision? Vil du være med til at sikre, at udenlandske virksomheder og arbejdstagere betaler de korrekte skatter og afgifter i Danmark? Brænder du for at gøre en forskel?

Landsdækkende projekt med tværfagligt samarbejde med Arbejdstilsynet og Politiet
Projekt Social Dumping er et landsdækkende projekt, som har til formål at sikre ordnede forhold på arbejdsmarkedet i Danmark. Sammen med Arbejdstilsynet og Politiet gennemfører vi hvert år en række landsdækkende og regionale kontroller på steder, hvor vi kan have mistanke om social dumping, og brug af illegal arbejdskraft.

Skattestyrelsens indsats – og dit engagement – bidrager til at sikre, at udenlandske virksomheder og arbejdstagere betaler de korrekte skatter og afgifter, når de har aktiviteter i Danmark. Dette sker gennem vejlednings- og kontrolindsatser rettet mod brancher, hvor risikoen for overtrædelse af reglerne anses for at være stor. Fokus er på nuværende tidspunkt stort bl.a. i byggebranchen, servicebranchen og det grønne område (landbrug, skovbrug, etc.).

Projektet har stort politisk fokus og offentlig interesse, og vi øger nu indsatsen ved at ansætte flere dygtige medarbejdere i varige fuldtidsstillinger.

Vil du læse mere om opgaven, kan du finde information på vores hjemmeside om social dumping.

Indsatsen mod social dumping - Skattestyrelsen (sktst.dk)

Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et team på syv medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Vi har ansvaret for vores egne sager, men vi videndeler og sparrer med hinanden dagligt, da vores opgaver ofte er komplicerede.

Som kollega hos os vil du deltage i udgående kontrolaktioner, som vi har ca. otte af hver om året. Derudover vil du lave sagsbehandling, som tager udgangspunkt i aktionerne. Vores sager tager typisk 3-12 måneder. Aktionerne foregår sammen med dine nærmeste kolleger, samt kolleger fra Arbejdstilsynet og Politiet. Den efterfølgende sagsbehandling inkluderer blandt andet at:

  • indkalde, gennemgå og vurdere virksomheders regnskabsmateriale samt øvrige oplysninger fra bl.a. aktionerne
  • kontrollere om virksomhederne har indberettet korrekt A-skat/arbejdsudlejeskat for de udenlandske arbejdere virksomhederne anvender
  • udarbejde forslag og efterfølgende afgørelser på A-skat, moms og indkomstskat/selskabsskat.
Din kommende kollega, Janni, fortæller: ”Som en del af en ny og relativt lille enhed, sætter jeg stor pris på, at vi mødes fysisk og hjælper hinanden med at udvikle enheden fagligt og socialt. Vi er et team, der fungerer rigtig godt, og hvor man altid kan få hjælp og komme med gode ideer.”

Troværdig myndighedsrolle og fælles ansvar
Du har kendskab til virksomheder, regnskab og/eller revision via din uddannelse, fx professionsbachelor i skat, bachelor- eller kandidatniveau inden for skat, moms, jura, regnskab, revision eller tilsvarende. Du kan også have tilegnet dig relevante kompetencer gennem erhvervserfaring inden for skat, moms, jura, regnskab eller revision. Det er en fordel, at du har erfaring med tungere sagsbehandling og kontrol.

Det vigtigste er dine personlige kvalifikationer. Vi forventer, at du:

  • trives med dybdegående og kompleks sagsbehandling i et fagligt område, der løbende forandrer sig
  • dyrker et tillids- og respektfuldt samarbejde med kolleger, som du har gensidig faglig sparring med
  • kan optræde imødekommende, lyttende og tålmodigt, også når virksomhedens forhold er komplekse og muligvis ulovlige
  • kan agere professionelt og myndigt i en kontrolsituation, hvor du møder mennesker, der kan være konfronterende
  • trives i direkte dialog med virksomheder og rådgivere, mundtligt såvel som skriftligt.
Du får brug for din situationsfornemmelse, robusthed, fleksibilitet og gennemslagskraft, når du deltager i aktioner. Samtidig skal du have den nødvendige fokus på detaljerne i det efterfølgende kontrolarbejde og sagsbehandling. Vi er en myndighed, hvorfor det er os, der er garant for, at udenlandske virksomheder og arbejdstagere betaler de korrekte skatter og afgifter i henhold til lovgivningen.

Din nye arbejdsplads
Du får en spændende og afvekslende arbejdsdag, hvor fleksibilitet er medvirkende til at både arbejds- og familieliv hænger sammen. De udgående aktioner planlægges, så du i god tid ved, hvornår du skal deltage.

Arbejdsstedet er Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund. Vi bor tæt på togbanen, som også har gode parkeringsforhold. Frederikssund ligger uden for København, hvorfor du vil køre mod den travleste trafik og dermed ikke bruger så lang tid på vejen.



Det tager ikke lang tid at komme til Frederikssund

Ballerup København H Hillerød Roskilde C Tog: 23 min. Tog: 45 min. Tog: 50 min. Tog: 55 min. Bil: 20 min. Bil: 50 min. Bil: 25 min. Bil: 30 min.

Din nye enhed
Da der ofte er tale om komplekse opgaver, har vi i opstartsperioden stort fokus på din onboarding. Vi sørger for, at du bliver introduceret til vores arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og behov. Vi sikrer, at der bliver lavet en plan for eventuel kompetenceudvikling, og der er også gode muligheder for efter- eller videreuddannelse.

Vi er et fagligt stærkt team af gode kolleger med en uhøjtidelig omgangstone. Vi prioriterer et godt arbejdsmiljø, hvor dagligdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur, som understøtter samarbejde, faglig sparring og vidensdeling.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Skriv en ansøgning med din motivation for at søge stillingen og send den sammen med dit cv, dit eksamensbevis og anden relevant information via linket ”Søg stillingen” senest den 22. oktober 2023.

Ønsker du at vide mere om stillingen, enheden eller Skattestyrelsen som arbejdsplads, kan du kontakte funktionsleder Peter Svane på telefon 7237 5941 eller Michael Tage Skov Rasmussen, som er medarbejder i enheden, på telefon 7238 3911.

Vi forventer at holde første samtale onsdag til fredag, uge 43. Anden samtale foregår i uge 44 eller efter individuel aftale. Der vil muligvis indgå en case, en logisk test og/eller en personanalyse i ansættelsesforløbet, hvorfor du skal afsætte tid til dette mellem første og anden samtale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dette er et genopslag samt yderligere tilgang til enheden.

Arbejdsstedet er Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederikssund, Kilde Alle, 3600 Frederikssund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913786

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet