BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du optaget af at sikre, at børn, unge og familier får de ydelser, der betales for? Er du god til at kommunikere og dygtig til at forhandle? Og trives du med at arbejde selvstændigt i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere? Så er du måske den, vi søger til vores nyoprettede stilling som socialfaglig kontraktforhandler på det specialiserede børneområde i Center for Familie og Rådgivning.
I Center for Familie og Rådgivning arbejder vi løbende med at sikre sammenhæng mellem barnets eller den unges behov, den rette indsats og tæt opfølgning. Det er vigtigt, at barnet/ den unge får den rigtige indsats til den rigtige pris, og at der sikres en god balance imellem disse to mål. Vejen hertil er blandt andet igennem udførlige kontrakter samt løbende opfølgning og genforhandling af selvsamme.
Som socialfaglig kontraktforhandler bliver det din opgave at sikre, at prisen hos en leverandør matcher barnets/den unges funktionsniveau og støttebehov. Du skal arbejde tæt sammen med vores rådgivere, sikre sammenhæng i den socialfaglige forhandling, og støtte op omkring rettidig opfølgning og genforhandling - en opgave der kræver både faglig integritet og forståelse for kompleksiteten i specialområdet.
Du skal også hjælpe dine kollegaer i sager med mellemkommunale problemstillinger, hvor der er en tvist mellem kommunerne omkring handle- og betalingskommune.
Dine primære opgaver vil være:
- Sikre at kontrakter i både nuværende og nye sager indeholder klare økonomiske, pædagogiske og behandlingsmæssige aftaler
- Genforhandling af eksisterende kontrakter
- Kontraktforhandling af nye indsatser
- Indgå i opfølgningsindsatsen med rådgiverne
- Bidrage til opkvalificering af afdelingens rådgivere
- Indgå i samarbejdet på tværs af kommune om bedre indkøb og kontrakter på de specialiserede områder
Udover et tæt dagligt samarbejde med rådgiverne i de konkrete sager, vil du også være i løbende dialog med vores økonomisk specialkonsulent samt både interne og eksterne samarbejdspartnere, herunder indgå i et samarbejde med Center for Børn og Skole. Det er derfor vigtigt, at du trives med at have kontakt med mange mennesker og er dygtig til at skabe og bevare relationer. Som en ekstra bonus vil du også få et tæt sparring og samarbejde med en kollega på voksenområdet, som har tilsvarende opgaveportefølje. Desuden vil stillingen blive understøttet af en nærværende og tilstedeværende ledelse.
Om dig:
Vi leder efter dig, som motiveres af at løse komplekse opgaver i krydsfeltet mellem myndighed og leverandør. Vi forestiller os, at du:
- Har kendskab til det specialiserede børneområde
- Har en relevant flerårig socialfaglig baggrund, evt. fra en koordinator/konsulentfunktion i offentlig/privat sammenhæng
- Har kendskab til leverandørlandskabet på det specialiserede børneområde – både kommunale, regionale og private
- Har udpræget stærke relationelle kompetencer og et udviklet gen for godt købmandskab
- Er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver
- Kommunikerer godt, imødekommende og motiverende, både skriftligt og mundtligt
- Kan stå roligt, når du udfordres af uenighed, stille krav, når det kræves og bruge dine gode relationelle evner til at forfine og løbende justere i samarbejdet
- Uddannelse og erfaring indenfor kontraktforhandling og kontrakt-ret er et plus, men ikke et krav
Dit arbejdssted bliver på Frederikssund Rådhus, 10 minutters gang fra Frederikssund S-togs station. Her vil du blive en del af Center for Familie og Rådgivnings Sekretariat på 7 medarbejdere. Sekretariatet er kendetegnet ved et højt engagement og sammenhold samt en hyggelig og uformel omgangstone. I Frederikssund kommune er der mulighed for hjemmearbejde op til 2 dage om uge, hvor det passer ind.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.
Stillingen er en 3-årig projektansættelse med evt. mulighed for forlængelse. Arbejdstiden er på 32-37 timer ugentligt, med ansættelse pr. 1. februar 2024.
For nærmere oplysning om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sekretariatsleder Gry Andsager på telefon 26 14 01 66.
Ansøgningsfrist
Mandag den 4. december 2023 - kl. 12.00
Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt torsdag den 14. december 2023
Ansættelsesforhold
3-årig projektansættelse med evt. mulighed for forlængelse. Arbejdstiden er på 32-37 timer ugentligt
Tiltrædelse
01. feb 2024
Kontakt
Sekretariatsleder Gry Andsager på telefon 26 14 01 66
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Familie og Rådgivning, Torvet, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933885