BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du i gang med en professionsbachelor i Skat eller stud.merc.aud., og vil du gerne have foden inden for hos Skattestyrelsen? Er du nysgerrig og har modet til at give dig i kast med mange forskelligartede arbejdsopgaver indenfor moms? Så har vi et studiejob i RE 8 – Moms på internethandel, i Skattestyrelsen, Frederikssund, som vil give dig relevant erhvervserfaring.
Spændende arbejdsopgave
I takt med, at internethandlen vækster, øges handlen over grænserne og dermed behovet for at kontrollere de internationale internetvirksomheder. Vores arbejdsopgave består i at sikre, at danske og udenlandske virksomheder betaler den korrekte moms af deres internethandel. Til brug for dette formål anvendes det nye fælles EU momsangivelses- og betalingssystem Moms One Stop Shop.
Vores enhed kontrollerer både danske og udenlandske virksomheder, der er tilmeldt særordningerne (EU-ordningen, ikke-EU-ordning og/eller importordningen).
Som studentermedhjælper hos os får du en bred vifte af arbejdsopgaver. Din primære opgave vil være at kontrollere, om danske og udenlandske internetvirksomheder betaler korrekt moms til Danmark. Dine opgaver består i at:
- kontrollere af virksomheders regnskabsdata over til de nye særlige momsangivelser fra danske og udenlandske virksomheder tilmeldt den nye EU-ordning Moms One Stop Shop
- kommunikere med virksomhederne og deres repræsentanter
- dataanalyserer til brug for udvælgelse af relevante kontrolsager
- kontakte andre EU-landes skattemyndigheder i forbindelse med kontrol af de tilmeldte virksomheder
- udarbejde sagsfremstillinger og træffe afgørelser.
Din profil
Vi forestiller os, at du er i gang med et studie i skatteret som fx stud.merc.aud. stud.merc.jur., stud. professionsbachelor i skat eller lignende.
Som person er du omhyggelig og arbejder struktureret. Du er pligtopfyldende og tager dit ansvar alvorligt. Det er vigtigt, at du har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart i både skrift og tale. Du er åben om egne udfordringer og villig til at lære nyt.
Din nye arbejdsplads
Vi tilbyder en spændende og afvekslende arbejdsdag, hvor fleksibilitet er en mulighed.
Vi er en forholdsvis nyetableret enhed, der arbejder tæt sammen med vores to søster-enheder, der også sidder i Frederikssund. Enhederne består af et fagligt stærkt team af gode kolleger med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Vi prioriterer et godt arbejdsmiljø, hvor dagligdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur, som understøtter samarbejde, faglig sparring og vidensdeling.
I opstartsperioden vil vi have stor fokus på din onboarding. Der er et introduktionsprogram, og i tæt samarbejde med erfarne kolleger, vil vi bl.a. sørge for, at du bliver introduceret til vores systemer, procedurer og arbejdsopgaver med udgangspunkt i dine kompetencer og konkrete behov.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser og karakterblad fra din igangværende uddannelse bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 3. april 2024.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte funktionsleder Ann-Karina Nørskov på telefon 72 38 29 63.
Samtalerne forventes afholdt 9. april 2024. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Arbejdstiden er ca. 15 timer pr. uge med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikssund Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederikssund, Kilde Alle, 3600 Frederikssund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6016606