Vikarstilling i team Socialydelsen: Tal, IT-systemer og positiv service til borgere inden for social- og pensionsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du på den ene side at arbejde med tal og anvende IT-systemer, og på den anden side at yde en positiv service over for vores borgere primært på pensions- og kontanthjælpsydelser, har vi en tidsbegrænset vikarstilling fra hurtigst muligt og frem til 30. april 2025 i team Socialydelsen.

Der kan blive tale om en forlængelse eller fastansættelse på sigt, da den tidligere kollega er rokeret til andre opgaver, og forventeligt ikke vender retur.

Socialydelsen har primært med opgaver inden for Lov om aktiv socialpolitik §§ 81-85 samt ydelser efter pensionslovgivningen at gøre.

Det samlede ydelsesteam består af 18 medarbejdere, som til sammen har til opgave at sørge for, at vores borgere dels får råd og vejledning, og derudover bevilger og udbetaler kontanthjælp, sygedagpenge samt øvrige forsørgelsesydelser, pensionstillæg samt enkeltydelser. Uddannelsesbaggrunden er som udgangspunkt kontorassistent.

Du vil i Socialydelsen indgå i et team af 4 kolleger. Vi lægger stor vægt på det fælles arbejdsmiljø og forventer fleksibilitet og selvstændig opgavevaretagelse. Den samlede ydelse har i dagligdagen en tæt faglig dialog og sparring, men drager også omsorg for hinanden i en travl hverdag. Omgangstonen er humørfyldt, men med fokus på at komme i mål på opgaverne.

Opgaverne til denne stilling vedrører primært håndtering af ansøgninger inden for ovennævnte bestemmelser, og du skal derfor være i stand til at træffe selvstændige beslutninger ud fra en tilrettelagt arbejdsgang. Opgaven indebærer tillige beslutninger om tilbagebetaling, administration af ydelser samt mellemkommunale refusioner, ligesom der er en del økonomiske opgaver i form af beregning af rådighedsbeløb samt håndtering af fakturaer. Du skal have flair for IT og gerne have kendskab til KY (kommunernes ydelsessystem) samt KP (kommunernes pensionssystem).

Vi har ikke en forventning om, at du har de konkrete kvalifikationer inden for teamets samlede opgaveløsning, men ansøgere med erfaring fra ydelsesområderne foretrækkes. Du kan også være nyuddannet kontorassistent med flair og interesse for tal og systemanvendelse på dagligt niveau, eller have en baggrund inden for regnskab, løn eller lignende.

Borgerkontakten består af en nærværende og forstående tilgang, og teamet har daglig telefonkontakt med kommunens borgere. Du skal forvente, at der ofte er en positiv dialog med borgere, men til tider kan borgere være frustrerede og opgivende, og teamet indgår ofte i løsninger for borgere i krise eller med enten psykisk eller kognitive funktionsnedsættelse. Vi støtter borgere i hjælp til selvbetjening og samarbejder tæt med kommunens støttepersoner og mentorer.

Vi tilbyder til gengæld en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for op til 2 hjemmearbejdsdage om ugen, hvis det er foreneligt med møder og lignende. Der er teamkoordinator tilknyttet Ydelsen som tager hånd om den daglige drift samt arbejdsgange.

Løn
Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn, med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Du ansættes på HK overenskomst.

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen kan du ringe til Silvia, Catrine eller Cecilie fra teamet på telefon 47 35 10 00.

Frist for ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest torsdag den 15. august 2024 kl. 12.00.

Der afvikles samtaler 19. august 2024 samt 20. august 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikssund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Torvet, 3600 Frederikssund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088702

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet